Aangenaam, ik ben Anouk

Opgegroeid in een ondernemersgezin in de horeca, leerde ik al op jonge leeftijd wat gastvrijheid én commercie betekenen. Mijn eerste bijbaan had ik in de snackbar van mijn vader, daar legde ik de basis voor mijn werkethiek en gevoel voor klantgerichtheid. 

Na de middelbare hotelschool in Amersfoort en de hogere hotelschool in Leeuwarden heb ik zowel in binnen- als buitenland gewerkt in de horeca. Hier ontwikkelde ik mijn communicatieve vaardigheden en leerde ik omgaan met verschillende soorten mensen en situaties. 

Vervolgens maakte ik de overstap naar de sales, waar ik begon met de verkoop van de evenementenlocatie van de KNVB. Een dynamische omgeving waarin ik leerde balanceren tussen sportieve en zakelijke belangen, een wereld waarin tactisch en strategisch denken essentieel was. 

Daarna heb ik ruim drie jaar bij The Branding Club gewerkt – in een periode waarin het bedrijf groeide van start-up naar scale-up. Ik heb hier honderden nieuwe klanten aangesloten via actieve new business, en vervolgens grote key accounts zoals Van der Valk en Thermen Resorts beheerd en uitgebouwd. 

Naast altijd sales te hebben gedaan heb ik daarnaast meerdere teams aangestuurd, waaronder het klantenservice- en Customer Success Team. Als kers op de taart heb ik de Sales Academy opgezet: een intern opleidingsprogramma waarin ik nieuwe salestalenten scoutte, trainde en begeleidde tot volwaardige salesprofessionals. 

Al deze ervaringen neem ik nu mee in mijn werk als salestrainer, adviseur en interim salesmanager, waarbij ik bedrijven help hun commerciële kracht te vergroten, vanuit een praktische en resultaatgerichte aanpak.